Deşi Google+ nu este nici pe departe aproape de Facebook în ceea ce priveşte numărul de utilizatori sau de implicarea acestora, vicepreşedintele acesteia vede concurenţa ca având probleme. El a spus că Facebook este o reţea a trecutului, iar reclamele afişate în fluxul de ştiri irită utilizatorii, nu sporeşte câştigurile.
Google+ este pe piaţă de puţin peste un an, dar vicepreşedintele acesteia Bradley Horowitz consideră că ştie mai bine cum ar trebui condusă o astfel de afacere, notează „The Verge". Prin comparaţie, Facebook a fost lansată în urmă cu opt ani şi a ajuns la peste un miliard de utilizatori. Şi potrivit gigantului căutărilor online, Google+ are aproximativ 400 de milioane de utilizatori înregistraţi, iar 100 de milioane dintre aceştia sunt activi.
Horowitz a explicat viziunea sa asupra Facebook şi de ce crede că anunţurile sunt plasate prost printr-o analogie. Astfel, reţeaua socială este ca un vânzător ambulant care încearcă să îşi vândă produsul în mijlocul conversaţiei a două persoane. „Nu contează dacă îmi place produsul, nu contează că este specific pentru mine, dar acela este un moment prost ales pentru a mi-l promova", a afirmat vicepreşedintele Google+.
Totuşi, în ciuda celor spuse de reprezentantul Google, Facebook spune că anunţurile sale întorc de până la cinci ori suma investită. În cazul Samsung investiţia iniţială a fost sporită de 13 ori.
Alternativa sa la modul Facebook de a afişa reclamele a fost modul de operare al Google. Astfel, mesajele sponsorizate nu sunt intercalate în fluxul de ştiri al utilizatorului, ci acompaniază căutările obişnuite pe Internet. Avantajul în cazul acesta este însă faptul că Google a fost întâi motor de căutare, apoi a ajuns să pornească şi o reţea socială. Facebook nu-şi permite încă acest lux, deşi încearcă să rafineze căutarea.