“Cabliștii înșiși au căpătat în ultimii ani o forță disproporționată pe piața TV din România”, spune Cătălin Tolontan într-o analiză publicată pe blogul său. De ce?
“Pentru că ei dețin și canalul de transmisie și conținutul, au ajuns să elimine discreționar canale din grilă, așa cum a făcut deja RCS cu Discovery, tipii pregătind acum epurarea Eurosport și a altor stații concurente cu cele deținute de ei.”
Cătălin Tolontan analizează ordonanța de urgență prin care Guvernul a modificat Legea audiovizualului și cum afectează piața audiovizualului: cabliști, agenții, televiziuni și public.
Tolontan despre agențiile de media:
“S-au transformat din intermediari necesari, inițial onești și gata de efort de strategie, în crocodili supraponderali care au luat bani și de la clienți și de furnizori.”
“Este uluitor cu cîtă nonșalanță și lipsă de măsură și-au pledat în aceste săptămîni cauza. (…) Dar cînd presa scrisă și-a văzut piața redusă la 20% în doar patru ani sau cînd rebateul pentru internet a urcat spre o treime din sumă împingînd siteurile în faliment și cînd redacțiile se îmbolnăvesc de liliputanism, diminuînd împreună cu ele și accesul publicului la înțelegerea lumii, de ce media n-ar fi avut dreptul și ea să pretindă să fie menajată în criză?!”
“Sigur că, prin negocieri și mijloace indirecte și în complicitate cu aceleași televiziuni, se vor înțelege ei cumva, nu le duceți grija!, agențiile de media vor recupera ceva din rebateul care tocmai a devenit ilegal. Se pot face, de pildă, dealuri camuflate pe net. Se pot face multe.”
Despre televiziuni:
“Din cauza relatărilor parțiale și atașate ideologic, nu mai știi ce se petrece cu adevărat în țară. Pînă și ca să afli starea vremii în România ești nevoit să faci media aritmetică între buletinele meteo de la posturile USL și cele ale PD-L!”
“Chiar dacă nu televiziuni