Cea de a treisprezecea ÎNTÂLNIRE JTA ne-a adus la Bucureşti, după un prealabil popas la Chişinău, o companie americană şi un coregraf de prestigiu internaţional, Compania LINES BALLET, condusă de un creator de culoare, de o factură cu totul specială, Alonzo King.
Despre denumirea companiei sale, LINES, coregraful însuşi ne spune că a ales-o deoarece „dreapta şi arcul cuprind tot ceea ce vedem”. Observaţia sa ar fi cu totul banală dacă stilul său nu ar fi o ilustraţie vie a acestei declaraţii. Liniile drepte, pelungi ale corpurilor dansatorilor săi în mişcare se frâng brusc, din coate sau din genunchi, în alte linii drepte mai scurte sau, tot atât de brusc, se arcuiesc într- o nouă direcţie, cu totul neaşteptată. Şi totul se desfăşoară cu o mare viteză şi cumulând o energie explozivă.
Alonzo King a fost mai întâi dansator în compania binecunoscută nouă a lui Alwin Ailey şi apoi la America Ballet Theater, iar din 1982 şi-a creat propria sa companie, la San Francisco, LINES BALLET. Ulterior a fost invitat să monteze la Baletul Suedez, la Baletul din Frankfurt, la Joffrey Ballet, la Teatrul de Dans din Harlem, la Compania Alwin Ailey şi la cea din Hong Kong, la Baletul din Washington şi la cel din Monte Carlo, pe lângă toate acestea lucrând în filme, în opere, la televiziune. Pentru creaţiile sale a fost desemnat Maestru în Coregrafie Afro-Americană şi a primit o serie de premii, dintre care amintim pe cel din 2008, acordat de Primăria din San Francisco, care-l socoteşte „o comoară a oraşului, întruchipând ceea ce este mai bun în San Francisco”. Şi, într-adevăr, una dintre caracteristicile creaţiilor sale, care întruchipează cel mai bine spiritul acelui loc, este transculturalitatea lor, întru totul asemănătoare celei a oraşului în care s-a stabilit. Spectacolele sale reunesc dansatori şi colaboratori din diferite discipline şi din diferite culturi, un