Discovery Channel, principala televiziune din portofoliul companiei Discovery, a pierdut aproape 50% din piaţa de distribuţie TV din România, odată cu scoaterea sa de pe reţelele de cablu şi de pe platforma digitală Digi a RCS&RDS, au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piaţa media.
La sfârşitul anului 2011, piaţa de retransmisie a programelor TV din România număra 5,85 milioane de abonaţi, potrivit datelor autorităţii de reglementare în comunicaţii (ANCOM). Dintre aceştia, RCS&RDS are peste 2,5 milioane de abonaţi (pe cablu şi satelit/ Digi), au mai spus aceleaşi surse.
Astfel, este de aşteptat ca impactul asupra audienţei televiziunii Discovery Channel să fie semnificativ în urma deciziei RCS&RDS de a scoate, începând de joi seară, televiziunea de pe reţelele sale de cablu, analogic şi digital, după ce, pe 23 noiembrie, compania de telecomunicaţii a scos postul şi de pe reţeaua sa de satelit Digi.
În acest moment, niciuna dintre televiziunile operate de Discovery Networks în România nu mai este difuzată pe RCS&RDS (cablu şi DTH/ digital).
RCS&RDS a scos, joi seară, de pe reţelele sale de cablu (care au aproximativ două milioane de abonaţi, n.r.) toate canalele operate de compania Discovery Networks, inclusiv Discovery Channel, fără a-şi anunţa telespectatorii şi fără a avea aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru modificarea grilei de programe, aşa cum impune Legea audiovizualului.
Astfel, RCS&RDS a scos din pachetul de bază de pe reţelele de cablu televiziunile Discovery Channel şi Animal Planet, în locul acestora fiind incluse History Channel, post care se afla până în prezent în pachetul suplimentar al operatorului de telecomunicaţii, dar şi televiziunea BBC Entertainment.
Totodată, RCS&RDS a scos, joi seară, posturile TLC, Discovery Science şi ID Investigation Discovery (toate aflate în