V-ați întrebat vreodată cum se face că aproape aceeași invitați se plimbă între televiziuni cu aceleași “scandaluri”, cărora li se adaugă câte un amănunt în funcție de postul TV? Cum de aceiași oameni, “vedete”, sunt subiecte de presă zile la rând, pentru ca apoi să revină după scurte pauze de câteva zile? “Acces Direct”, “Un show păcătos”, “CanCan TV”, “Wow Biz” și alte emisiuni gen rulează aceleași subiecte, dar fac audiențe demne de luat în seamă.
Rețeta e destul de simplă: scandal = audiență = publicitate = bani și, apoi, de la capăt… Ei bine, un personaj din interior, un “insider”, ne introduce astăzi în bucătăria acestor emisiuni. A lucrat în mai multe televiziuni, știe cu ce se mănâncă producția unor astfel de showuri, lucrează chiar în acest moment într-o televiziune, dar, sub masca anonimatului, a decis să le explice telespectatorilor cum sunt prostiți zi de zi. Nu putem să dăm prea multe detalii despre interlocutorul nostru, din motive lesne de înțeles. O să-i spunem simplu: Alex.
Reporter Virtual: Alex, am decis să avem această discuție, pentru că mi-ai spus că cea mai mare parte a subiectelor prezentate în emisiunile așa-zis tabloide sunt fabricate…
Alex: Sigur că sunt fabricate! De unde atâtea subiecte pentru atâtea emisiuni, zi de zi, când piața noastră de showbiz este destul de limitată și când adevăratele vedete se pot număra pe degete?!
Vrei să spui că există o înțelegere între producători, realizatori și invitați?
Sigur că există înțelegeri, chiar și contractuale.
Adică “vedetele” sunt plătite pentru aparițiile lor?
Da. Fiecare emisiune are un buget alocat pe zi, care se învârtește undeva pe la 1000 de euro, 40-50 de milioane de lei vechi. Ce se economisește într-o zi se reportează, așa că anumite subiecte beneficiază de bugete mai mari. Bineînțeles, oricum bugetul se suplimentează uneori în funcție de subie