CBRE: Numărul retailerilor interesaţi să se exindă anul viitor este în scădere
Din 100 de companii doar 10 ar putea să mai deschidă magazine în 2013
Numărul retailerilor interesaţi să se extindă pe piaţa românească anul viitor este mai mic decât cel din 2011, potrivit unui sondaj al companiei de consultanţă imobiliară CBRE în rândul a 100 de companii, din care reiese că mai puţin de 10% dintre acestea văd România ca viitoare destinaţie. Anul trecut, aproape 15% dintre retaileri vedeau România ca o posibilă piaţă de extindere în 2012, potrivit companiei CBRE, citată de Mediafax.
Alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, care atrag interesul a mai puţin de 10% dintre retailerii contactaţi mai sunt Croaţia, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria şi Serbia. În această categorie se regăsesc însă şi pieţe importante din Europa, precum Danemarca, Portugalia, Norvegia, Finlanda şi Irlanda.
Germania este cea mai atractivă piaţă de retail din Europa
Cea mai importantă ţintă pentru retaileri în 2013 este Germania (peste 50% dintre companii), ceea ce reflectă o economie relativ puternică. Toate celelalte ţări sunt vizate de un număr mai redus de retaileri decât anul trecut. După Germania, următoarele pieţe care sunt pe harta unui număr mare de retaileri anul viitor sunt Austria, Olanda, Marea Britanie, Polonia, Spania şi Franţa (cu procente de 20-49% din total).
Din sondaj mai reiese că planurile retailerilor în ceea ce priveşte numărul de magazine pe care le au în plan pentru deschidere în 2013 nu s-au schimbat semnificativ.
Astfel, o proporţie similară de retaileri cu cea de anul trecut au în plan să deschidă până în 10 magazine (44%). O treime dintre companii - mai multe decât anul trecut - vor să deschidă 11-30 de unităţi, ceea ce reflectă, susţin autorii sondajului, un nivel ambiţios dar realistic, de extindere, având î