Versiunea în cinci uşi a compactei lansate în primăvară de constructorul de la Ingolstadt este mai mare decât modelul de bază. Totuşi, din fericire avem de-a face cu un hatchback şi nu cu un break
Versiunea în trei uşi a lui Audi A3 a fost lansată în primăvară, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. O jumătate de an mai târziu, celălalt eveniment major din acest an al industriei, Salonul Auto de la Paris, a adus în faţa publicului şi versiunea în cinci uşi a hatchback-ului german. Deşi lansarea oficială va avea loc în februarie 2013, asta nu i-a împiedicat pe producători să prezinte deja maşinile la test.
Din primul moment, trebuie spus că versiunea în cinci uşi are dimensiuni mai mari decât caroseria originală. Ceea ce nu se întâmplă, de exemplu, la Golf, unde ambele variante au aceleaşi mărimi şi doar spaţiul de la interior este redesenat pentru a putea îngloba cât mai bine cele două portiere din spate. La A3 lucrurile stau diferit, astfel că avem de-a face cu un hatchback ceva mai generos, fără a cădea însă în latura mai comercială a unei maşini de familie. Mai pe româneşte, din fericire nu a devenit un break, ceea ce se vede şi din volumul portbagajului, care are 380 de litri. Valoare foarte bună pentru o compactă, dar totuşi inferioară uneia pe care ar presupune-o caracterul unui break.
Designul maşinii este destul de conservator, ceea ce unui produs german nu stă deloc rău. Totuşi, pachetul S-Line aduce câteva îmbunătăţiri la nivelul aspectului. Cele două fante din partea frontală îi conferă o notă suficient de agresivă, iar eleronul din partea posterioară, amplasat deasupra hayonului, are acelaşi efect, plus că acordă o notă suplimentară de distincţie vehicului. Ca şi în cazul versiunii în trei uşi, grupurile optice punctează din plin la impresia artistică. Personal, nu cred că A3 poate dezamăgi pe cineva la felul cum arată, in