Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România după preluarea magazinelor Real, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland, care a înregistrat anul trecut vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro, informează Mediafax.
Primul loc în topul hipermarketurilor îl ocupă Kaufland, cu afaceri de 1,3 miliarde de euro. Retailerul german are 78 de magazine în România.
Grupul Auchan a anunţat vineri că a cumpărat de la Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est, printre care şi pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro.
Auchan a avut anul trecut o cifră de afaceri de 375 milioane de euro şi deţine zece magazine, iar Real, cu 24 de magazine, vânduse de 627 milioane de euro în 2011.
Carrefour, cu afaceri de 960 milioane de euro, a ocupat locul doi anul trecut. În România sunt 24 de hipermarketuri Carrefour, 60 de supermarketuri Carrefour Market şi 13 magazine de proximitate Carrefour Express.
Cora a încheiat anul 2011 cu vânzări de 326 milioane euro şi are 9 magazine.
Reprezentanţii marilor reţele comerciale spun că o eventuală intrare pe piaţă a unui mare retailer se poate face doar printr-o achiziţie a unui lanţ deja existent.
"Ca green field nu prea mai e loc pe piaţa hipermarketurilor. E deja aglomerată şi în fiecare oraş mare există cel puţin un hipermarket", a declarat agenţiei MEDIAFAX Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
Potrivit lui Vlad, consumatorul cunoaşte imaginea Auchan, iar impactul preluării Real de către retailerul francez este mult mai mic decât dacă pe piaţă ar intra un lanţ nou.
"Pe piaţa românească este vorba de o tranzacţie între doi actori cunoscuţi şi prezenţi. Să aşteptăm verdictul autorităţii de concurenţă şi doar după aceea vom avea o imagine