David Rosenberg, fost economist-şef la banca americană de investiţii Merrill Lynch, spune că vânzările din sezonul reducerilor nu vor impulsiona mult economia
Cultura cheltuielilor este vie în America, însă consumatorii sunt nevoiţi să se restrângă
Discuţiile cu privire la revenirea consumului în SUA au reaprins interesul investitorilor pentru pieţele de acţiuni, însă tabloul rămâne unul dominat de eforturile gospodăriilor populaţiei de a-şi reface sănătatea financiară, spune David Rosenberg, strategist la compania financiară canadiană Gluskin Sheff şi fost economist-şef la banca americană de investiţii Merrill Lynch. Într-o notă pentru investitori preluată de publicaţia online Zero Hedge, acesta afirmă că vânzările în creştere de la începutul sezonului reducerilor se realizează cu preţul comprimării marjelor retailerilor.
În continuare, traversăm o perioadă post-bubble, marcată de o încercare a economiei americane de a reveni la punctele de echilibru validate istoric, iar acest lucru nu are cum să se răsfrângă asupra consumului.
Entuziasm pentru cumpărături cu buzunarele din ce în ce mai goale
Rosenberg pune la îndoială relevanţa pe care o are la nivel macroeconomic participarea sporită pe care americanii au arătat-o în aşa-numita Vinere Neagră ("Black Friday") în care comercianţii aplică reduceri excepţionale. În opinia sa, măsura standardului de viaţă al unei ţări o dă venitul naţional, nicidecum cheltuielile narcisiste. Apoi, factorul catalizator al veniturilor îl constituie productivitatea. Privind lucrurile din acest punct de vedere, ceea ce este mai îngrijorător pentru economia SUA este scăderea cheltuielilor de capital vreme de peste un deceniu.
Succesul raportat pentru acest week-end de reduceri este un rezultat al inventivităţii retailerilor americani, şi nu al revenirii consumatorului american. Magazine