Începând cu 1 decembrie 2012, producătorii de ţigări din Australia sunt obligaţi să vândă pachete în aceleaşi culori, de pe care va lipsi logoul brandului, informează The Guardian.
Astfel, companiile australiene de tutun sunt nevoite să vândă ţigări în ambalaje de culoarea kaki, înlocuind siglele proprii cu imagini care să arate modul în care fumatul afectează atât sănătatea consumatorilor, cât şi pe cea a celor din jur şi în special a copiilor. Pachetele de ţigări se vor diferenţia doar prin numele mărcii, inscripţionat însă cu acelaşi font şi dimensiune pe toate ambalajele.
Decizia a fost luată de instanţa supremă a Australiei şi are ca scop principal scăderea numărului de fumători tineri. Potrivit unui studiu recent, persoanele care nu încep să fumeze până la vârsta de 26 de ani au 99% şanse să nu o facă niciodată.
„Chiar de la o vârstă fragedă, copiii înţeleg mesajul pe care companiile de tutun încearcă să îl vândă prin intermediul brandurilor proprii”, a precizat ministrul federal al Sănătăţii, Tanya Pilbersek. Spre exemplu, a continuat aceasta, un copil care vede un logo ce conţine o coroană îl va asocia imediat ideii de a fi prinţ/prinţesă.
Chiar dacă legislaţia australiană anti-tutun este considerată ca fiind una dintre cele mai dure din lume, şi alte ţări vor urma strategii similare.
Cu toate acestea, producătorii de ţigări acuză că deciziile de acest fel vor duce la o expansiune rapidă a pieţei negre, precum şi la scăderea masivă a preţurilor. „Contrabandiştii din China şi Indonezia vor aduce mult mai multe asemenea produse pe străzile din Australia”, a arătat Scott McIntyre de la British American Tobacco Australia.
Totodată, o problemă pe care autorităţile ar putea să o întâmpine ar fi dezvoltarea comerţului online, care a câştigat teren după ce mai multe legi australiene au interzis difuzarea spoturilor publ