Pe lângă bypass Arad şi bypass Timişoara, finalizate în vara şi toamna acestui an, tronsonul de autostradă Deva-Simeria, respectiv nodul Şoimuş, nodul Simeria – 15 km, se finalizează la începutul lunii decembrie. „Constructorul Strabag a executat cea mai dificilă autostradă de până acum din Vestul României – întregul traseu este pe un rambleu (umplutură dig trapezoidal – 5-7 metri înălţime), baza mică pe care este asfaltul autostrăzii – circa 30 de metri, iar baza mare, de fapt fundaţia autostrăzii – de 60-70 metri lăţime”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Ca material s-a folosit piatră cu balast din piatră spartă, rocă naturală dintr-un depozit din apropiere, dar şi zgură de furnal, toate aceste materiale, plus argilă compactată, trecând cu bine testul de compactare. În final, avem o autostradă integral în rambleu, toate intersecţiile fiind cu subtraversări, nu supratraversări, respectiv drumuri judeţene, comunale şi cursuri de apă.
Podul de peste Mureş este finalizat
Cel mai lung pod din România de pe râuri interioare, podul 15 peste Mureş (în dreptul satului Uroi, la circa 2 kilometri de Simeria) este şi el finalizat. În aceste zile se finalizează parapeţii, glisierele centrale şi laterale şi se lucrează la marcajele aferente. De asemenea, şi panourile aferente autostrăzii sunt în curs de montare. Podul are 720 de metri lungime, înălţimea de până la 7 metri, soluţia constructivă aleasă este cu pile şi culei din beton armat, amplasate la 60 de metri distanţă, în total 12 tronsoane a 60 de metri. „Remarcabil este că lucrările, în mare parte, s-au desfăşurat pe parcursul acestui an, cu excepţia unor coloane forate executate în 2011, întregul pod a fost finalizat în cursul anului 2012, 10 luni de muncă intensă”, spune Popovici.
În partea de Vest se lucrează nemţeşte
„Î