Marile oraşe din Ardeal au fost invadate recent de afişele negre care anunţau prăpădul. Chipurile, Transilvania ar fi un teren minat. Campania de înnegrire a stâlpilor şi panourilor publicitare, Mindbomb, contra Proiectului Roşia Montană, este concepută, conform surselor clujene, de către un grup de artişti de la Fundaţia ExtraArt.
Pentru că activism fără bani nu se prea poate face, grupul are şi o firmă de publicitate, S.C. Firma9. Ca orice mişcare clandestină, Fundaţia nu are pagină de internet, unde să ne explice sursele de finanţare. ONG-urile cer transparenţă instituţiilor publice, dar, ele, care lucrează şi pe bani publici, nu sunt obligate să prezinte un raport de activitate. Ciudat, nu?
Dar avem un caz simplu de finanţare publică, extrem de pipărată, din care şi artiştii fără operă ai grupului, s-au bucurat. Printr-o cotitură, că doar necunoscute sunt tenebrele şcolii SOROS de ecologism militant.
Luminiţa Dejeu e capo di tutti capi. E şi preşedinte de oengeu şi director de firmă de publicitate (care conform site-ului nu prea are clienţi, alţii decât activiştii ecologişti). Adică ea face proiecte sociale şi tot ea le şi execută, invers decât la instituţiile publice, unde trebuie, musai, licitaţii sau selecţie de oferte.
Om din grup, László Bencze este şi el un artist fără operă. Colindă munţii şi salvează corola păpădiilor de adierea molatică a lui Voldemort, în chip de cianură. Era parcă şi pe la FâsFest. Un personaj puţin vorbăreţ, apatic, dar nervos când vine vorba de RMGC. Artist fiind, judecă lumea în culori. Când RMGC, compania româno-canadiană, a iniţiat o expoziţie la Muzeul de Artă din Cluj a spus că “o serie de guru ai fotografiei s-au prostituat." Atunci când Alburnus Maior-ul lui Eugen David, omul care nu se teme de criză, conform propriilor afirmaţii, a făcut rost de finanţare de la AFCN şi artiştii clujeni s-au dat de-a rost