Dacia este unul dintre motivele pentru care Renault rezista in fata crizei, care a afectat mult industria auto franceza, noteaza cotidianul britanic Financial Times.
Fabricile low-cost din Romania si Maroc au reusit sa amortizeze pierderile companiei de pe batranul continent.
Financial Times aminteste ca Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici in aceste doua uizne.
"Cand stai de vorba cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni la fel ca marele lor rival de pe piata franceza, Renault", noteaza ziarul mentionat.
Insa aceasta invidie nu are legatura cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel de mult ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In trimestrul 3, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an la an, pe batranul continent.
Ambele companii sunt afectate de campania agresiva a Volkswagen si de producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a anuntat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, mai ales in America Latina, piata care a ajutat compania sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este cota de 43% din actiunile Nissan din Japonia. Producatorul auto nipon a contribuit cel mai mult la venitul net al Renault in prima jumatate a anului - 564 milioane de euro, din totalul de 786 milioane.
Potrivit FT, Renault, ca si Peugeot, sufera de o supracapacitate severa in Franta, dar a reusit pana in prezent sa