Hainele, pantofii și accesoriile nu ajung acum nici la 1% din totalul vânzărilor online din România. Dar în vreme ce piața de modă clasică, estimată la un miliard de euro, abia a trecut de la scădere la stagnare, oamenii din industrie susțin că cea online ar putea crește cu peste 30% în 2013.
E greu de făcut acum o estimare a piaței de comerț online de haine în România, dar peste doi - trei ani va fi de cel puțin trei ori mai mare decât acum și va crește mult mai rapid decât segmentul IT&C, crede Alina Orzan (foto), proprietara cristallini.ro, un magazin online care vinde rochii de seară și de coktail.
La doi ani de la lansare, Cristallini Boutique vinde, lunar, între 150-200 de rochii, cu o valoare medie 1.700 lei; cel mai scump produs pe care l-a vândut a fost o rochie couture cu broderie manuală și pene de struț și cocos de 6.449 lei.
”Pe segmentul rochiilor de ocazie, magazinele fashion online ar putea deveni vioara-întâi a industriei modei, având în vedere că marea majoritatea clientelor sunt femei cu o viață profesională foarte activă care nu-și permit luxul să prospecteze foarte mult piața offline. Astfel, aleg varianta comodă și rapidă de a efectua comanda online”, spune Alina Orzan (27 de ani), care așteaptă de la magazinul ei online încasări de 680.000 de euro până la finalul lui 2012.
De profesie analist programator, Alina spune că a intrat în afacerea cu rochii de ocazie dintr-o nevoie personală - ”Fiind eu însămi în căutarea unei rochii pentru o ocazie specială, am observat că oferta era destul de limitată pe piața de profil. Am profitat de acest lucru și după o cercetare intensă, am găsit furnizorii potriviți pentru rochii de ocazie. Inițial am dezvoltat site-ului, iar apoi am decis să ne extindem printr-un atelier de creație. În showroom clientele pot alege, proba și ajusta rochiile, cu o programare