După investiţii de sute de milioane de dolari şi într-un context nu tocmai favorabil, rafinăria Petromidia a reuşit să obţină un rezultat pozitiv, ca în vremurile bune, dinainte de criză
Pentru a supravieţui în perioadă de criză ai nevoie de restructurări, dar mai ales de investiţii, etala recent un antreprenor român reţeta lui de succes în aceşti ultimi ani de criză. Dar la un nivel mai mare se aplică aceeaşi reţetă? Dacă ne uităm la rezultatele comunicate cu câteva zile în urmă de Rompetrol Rafinare, putem afirma că investiţiile sunt cheia succesului.
Kazahii de la KMG, proprietarul rafinăriei Petromidia, au continuat în plină criză programul de modernizare a rafinăriei de la malul mării, în valoare de 380 milioane de dolari, reuşind să crească capacitatea de rafinare de la 3,5 milioane de tone pe an la cinci milioane de tone pe an. Astfel, rezultatele nu au întârziat să apară. Doar pe segmentul de rafinare, compania a raportat, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, un rezultat net de 24,4 milioane de dolari, de la o valoare negativă de aproape 50 milioane de dolari. Un astfel de rezultat n-a mai fost obţinut pe segmentul de rafinare din trimestrul II 2008, perioadă în care criza nu-şi făcuse prezenţa pe piaţa locală.
Compania a reuşit şi în primele trei luni ale anului trecut un rezultat net pozitiv, dar acesta s-a
cifrat la doar șapte milioane de dolari. Reprezentanții companiei spun că aceste rezultate au fost influenţate de creşterea semnificativă a marjelor de rafinare, pe fondul unei diferenţe medii dintre benzină şi ţiţei de 50 dolari/tonă, până la nivelul de 214 dolari/tonă, în timp ce diferenţa la motorină a crescut cu 31 dolari/tonă, până la 142 dolari/tonă. O contribuţie a fost consemnată şi de creșterea cursului valutar, de 20% pentru leu/dolar şi 6% pentru leu/euro în trimestrul III 2012 faţă de aceeași perioadă a an