Google, cel mai mare motor de căutare pe internet din lume, a cumpărat cu 17 milioane de dolari compania canadiană BufferBox, care oferă un serviciu de livrare a produselor achiziţionate online prin care clienţii pot lua coletele din locaţii convenabile aflate în apropierea locuinţei sau biroului fără a mai fi nevoiţi să stea acasă pentru a aştepta curierii, scrie Bloomberg.
Cum funcţionează mai exact BufferBox? Compania a amplasat sisteme de depozitare asemănătoare unor cutii poştale în diferite locaţii - în care curierii pot lăsa produsele achiziţionate online. Utilizatorii aleg cea mai convenabilă locaţie BufferBox de unde doresc să ridice produsele comandate online, iar curierii lasă coletul în acel ansamblu de "cutii poştale". Spre deosebire de căsuţele poştale clasice, cele utilizate de BufferBox nu trebuie să fie închiriate de utilizatori pentru a fi utilizate: aceştia pot alege orice locaţie, pentru că în momentul în care coletul este livrat ei primesc un cod pin unic. Odată introdus acest pin la locaţia aleasă este deschisă cutia în care este depozitat coletul adresat persoanei respective. Cutiile în care se fac livrările sunt accesibile non-stop.
"Vrem să eliminăm pe cât posibil fricţiunile din experienţa de cumpărare online, economisind banii şi timpul clienţilor", au comentat oficialii Google achiziţia, fără a oferi alte detalii.
Achiziţia realizată de Google arată că gigantul online are în plan să concureze cu Amazon pe segmentul comerţului online, a comentat presa internaţională. Amazon operează un serviciu similar cu cel al BufferBox, care este denumit Amazon Locker. BufferBox, care funcţiona într-un incubator de start-up-uri, abia lansase serviciul în teste în Canada şi avea doar şapte angajaţi.
Google, cel mai mare motor de căutare pe internet din lume, a cumpărat cu 17 milioane de dolari compania canadiană Buff