* ADEVARUL
* Schimbările pe care le aduce tranzacţia Auchan-Real: preţuri mai mici la raft şi unele magazine închise
După ce grupul francez Auchan a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute preluarea reţelei Real din Europa Centrală şi de Est, inclusiv hipermarke¬turile din România, acum este analizat impactul acestei tranzacţii pe piaţa locală. Francezii au plătit nemţilor 1,1 miliarde de euro, iar operaţiunile din România sunt estimate la 90-100 de milioane de euro. Tranzacţia urmează să fie finalizată în 2013, iar, în urma acesteia, numărul de hipermarketuri Auchan va creşte de la 10 la 34. Afacerile cumulate din România ale celor două lanţuri depăşesc un miliard de euro. Ce înseamnă asta pentru piaţa românească? Unul dintre efecte ar putea fi preţurile mai mici practicate de retailer la raft.
* Afaceri cu patriotism: sute de mii de steaguri au fost vândute de Ziua Naţională
Sute de mii de steaguri au fost vândute în ultimele săptămâni cu ocazia Zilei Naţionale. De la steguleţe de hârtie până la drapele standard şi drapele-gigant de peste 10 metri. Vânzările aproape că s-au dublat faţă de anul trecut. Explicaţia? Producătorii spun că alegerile parlamentare şi campania electorală aflată în plină desfăşurare au impulsionat creşterea comenzilor, dar şi comportamentul românilor care, parcă, au devenit mai patrioţi. Stocurile de steaguri din depozitele micilor făbricuţe din România aproape că s-au epuizat. Comercianţii au fost luaţi prin surprindere de vreme ce vânzările de drapele din acest an s-au dublat.
* Revelion 2013: România, o nebuloasă pentru străini pe harta petrecerilor
Preţurile mari practicate de hotelieri la munte, depăşindu-le pe cele din ţări mult mai atractive precum Austria, Slovenia sau Bulgaria şi opţiunile limitate de agrement ţin turiştii străini departe de România de Revelion, potrivit agenţiilor de turism. , Un