Piata de publicitate TV va ramane in 2013 la un nivel similar cu cel din acest an si va creste incepand din 2014, dar acest lucru va fi valabil in conditiile in care datele macroeconomice pentru anul viitor nu vor suferi deviatii majore fata de cele mai recente previziuni, a declarat pentru Wall-Street.ro, Mihaela Dumitru, managing director al canalului Prima TV.
Veniturile din publicitatea pe televiziune sunt estimate la circa 190 de milioane de euro anul acesta, TV-ul atragand astfel in jur de 63% din bugetele de publicitate cheltuite de advertiseri pe piata locala. Investitiile in achizitia de spatiu de publicitate sunt evaluate la circa 303 milioane de euro anul acesta, in scadere cu aproximativ 2% fata de 2011, conform agentiei de media Initiative.
“Un impact direct asupra bugetelor de publicitate il va avea cresterea anemica a consumului domestic in 2013, dar si relativa stagnare a pretului pe punctul de audienta (CPP)”, explica Dumitru.
Managerul Prima TV, televiziune cu circa 200 de angajati full-time, adauga ca piata locala de televiziune este una dintre cele mai fragmentate din Europa. Citeste si:Claudia Ion, Kanal D: In 2013 vrem sa ne marim veniturile din publicitate cu 25%Albu, Antena 2: Romania are un public complet diferit fata de intreaga EuropaStrategii de criza pentru televiziunile romanesti: Cine pierde si cine castiga din prabusirea preturilor
“Viteza cu care se deschid posturi TV in Romania, digitalizarea treptata, precum si absenta unor consolidari, vor face ca aceasta situatie sa se mentina sau chiar sa se accentueze in 2013. Cred insa ca televiziunea va ramane instrumentul de comunicare in masa cu cel mai mare impact asupra societatii, fiind atat pentru telespectatori, cat si pentru clienti, principalul vehicul media. In urma cu cativa ani, erau multi cei care prevesteau sfarsitul apocaliptic al televiziunii in