Lanţul francez Auchan, controlat de familia Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, a cumpărat la finalul săptămânii cele 24 de hipermarketuri ale Real în România, o tranzacţie evaluată de ZF la 200-250 de milioane de euro. Această mutare strategică a francezilor îi transformă în al doilea cel mai mare jucător de pe segmentul hipermarketurilor şi al treilea din comerţul local, cu afaceri de 1,08 mld. euro anul trecut.
Mai mult, tranzacţia schimbă raportul de forţe dintre Germania şi Franţa, după ce timp de 16 ani prima a dominat clar această piaţă. Astfel, Germania mai controlează jucători cu afaceri de 3,5 mld. euro, în timp ce retailerii francezi - Carrefour, Auchan şi Cora - au avut anul trecut afaceri cumulate de aproape 2,5 mld. euro, respectiv o treime din comerţul modern local.
Piaţa de comerţ modern din România a suferit mai multe schimbări în ultimii ani, de la achiziţii la ieşiri de pe piaţă ale unor nume cunoscute şi vechi precum GMarket, Minimax sau Interex. Odată cu dispariţia brandului Real şi cu integrarea businessului sub umbrela Auchan piaţa va mai număra doar 11 jucători, faţă de 15 în urmă cu circa doi ani. Astfel, pe o piaţă puternic concurenţială cu circa 1.000 de magazine cu vânzări de 7-8 mld. euro anual, singurele şanse de intrare ale unor nume noi vor fi noi achiziţii.
Lanţul francez Auchan a plătit la finalul săptămânii trecute 1,1 mld. euro pentru cele 91 de hipermarketuri ale Real din Europa Centrală şi de Est - Polonia, România, Rusia şi Ucraina. Mai bine de un sfert dintre aceste magazine sunt în România.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Lanţul francez Auchan, controlat de familia Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, a cumpărat la finalul săptămânii cele 24 de hipermarketuri ale Real în România, o tranzacţie evaluată de ZF la 200-