Marketingul, potrivit lor, a eşuat constant în a demonstra că strategiile şi campaniile lui aduc o creştere reală
Directorii consideră că specialiştii nu au fost îndeajuns de "obsedaţi" de performanţele afacerilor pe care le conduc
Fontaine (Fournaise): Aceştia trebuie să renunţe să se mai plângă că au fost greşit înţeleşi de directorii executivi şi să înceapă să genereze cerere şi să livreze performanţă
80% dintre directorii executivi consideră nu au fost foarte impresionaţi de ceea ce au realizat departamentele de marketing şi că acestea au adus prea puţină performanţă business-ului lor, potrivit studiului Fournaise 2012 Global Marketing Effectiveness Program, care a chestionat peste 1.200 de directori de companii din Europa, America de Nord, Asia şi Australia.
Aceştia spun că activităţile departamentelor de marketing nu au avut rezultatele scontate şi că s-a pierdut din vedere obiectivul lor principal - să le aducă o cerere mai mare din partea clienţilor pentru produsele şi serviciile oferite.
În plus, companiile de marketing nu au fost îndeajuns de "obsedate" de performanţele business-urilor.
Astfel, 69% dintre directorii de marketinf au renunţat la a mai impune obiecive de business specifice pentru activităţile şi strategiile acestora. Principalul motiv este reprezentat de faptul că aceştia au eşuat constant în a demostra că strategiile şi campaniilor lor de marketing aduc o creştere reală a afacerilor.
Directorii intervievaţi au mai spus că au în continuare un departament de marketing pur şi simplu pentru că aşa au avut dintotdeauna.
67% dintre CEO spun că şi ei sunt vinovaţi de eşecul marketingului
Însă, studiul mai arată că 67% dintre directorii executivi au recunoscut că ei ar putea fi vinovaţi pentru această situaţie, întrucât nu au pus un mai mare accent pe rezultatele măsurabile ale