„Nu poţi descrie realitatea, nu poţi decât sa foloseşti metafore pentru a o indica. Toate metodele de descriere (fotografic, matematic şi celelalte, inclusiv cel literar) sunt metaforice. Chiar si cea mai exactă descriere a unui obiect sau a mişcării sale este o ţesătură de metafore.”
„Cu cât înţelegi mai bine ce este libertatea, cu atât o pierzi mai mult.”
(John Fowles)
Adolescenţa, o forţă care atrage ca un magnet, este pentru mulţi o speranţă, o perioadă fantastică, când nimic nu este imposibil şi totul este realizabil, când lumea aşteaptă ca o fortăreaţă să fie cucerită de adolescentul cu sufletul curat şi mintea clară. Adolescenţa este o minune, dar, în acelaşi timp, o junglă în care realitatea se îmbină cu visarea, comportamentele corespunzătoare cu cele necorespunzătoare, iar adolescentul este oricând pasibil de a cădea în capcanele ei.
Adolescentul care trăieşte la intensitate maximă fiecare clipă, se apropie şi se îndepărtează de familie cu viteza fulgerului, întâlneşte emoţia iubirii, are nevoie de sprijinul adultului pentru a-l ghida, în aşa fel încât să se dezvolte frumos din punct de afectiv, moral, estetic şi comportamental. Astfel, adolescentul, care treptat va deveni adult, va avea o viaţă socială, profesională şi familială adecvată.
Omul, ca celulă a lumii, trebuie să înveţe a acţiona în folosul întregului: comunitatea, societatea, umanitatea, în ansamblul ei. Trăim într-o eră în care, fără preocuparea pentru semeni, dezvoltarea rămâne un mit. Adolescentul este adultul de mâine care are nevoie să fie format, nu numai din punct de vedere ştiinţific, ci şi din punct de vedere moral, etic, estetic şi comportamental, atât faţă de sine, cât şi faţă de ceilalţi .
Timp de 6 săptămâni, Liceul Teoretic “Emil Racoviţă” a găzduit seminarii cu tema “Pregătit să fiu părinte?”, în cadrul proiect