87% dintre americani vor utiliza dispozitive mobile la cumparaturile de sarbatori, in randul consumatorilor romani situatia este diferita in special din cauza neadaptarii platformelor comerciantilor la navigarea de pe terminalele specifice, precum si lipsa unor modalitati de plata compatibile.
Potrivit unui sondaj realizat de catre Sybase 365, divizia de mobilitate a SAP AG, realizat pe un esantion de 1.000 de persoane la nivel national in Statele Unite, dispozitivele mobile influenteaza comportamentul consumatorilor mai mult decat in urma cu un an.
Conform studiului, o majoritate vasta dintre respondenti au admis ca vor utiliza dispozitivele mobile pentru a schimba modul in care realizeaza cumparaturile cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Consumatorii intentioneaza sa utilizeze dispozitivele mobile pentru compararea preturilor, cautarea ofertelor promotionale sau a cupoanelor de reduceri, pentru parcurgerea recenziilor de produs, dar mai ales, pentru evitarea cozilor din magazinele de retail.
In plus, 50% dintre acestia intentioneaza sa realizeze cumparaturi direct de pe dispozitivele mobile, fie prin intermediul portalurilor web specifice, cu ajutorul aplicatiilor dedicate, fie la punctul de vanzare sau prin SMS.
Intr-un sondaj similar realizat de Sybase 365 si Asociatia de Mobile Marketing (MMA), in urma cu un an, doar 62% dintre respondenti au declarat ca vor utiliza dispozitivele mobile pentru a face cumparaturi in perioada Sarbatorilor de Iarna, fapt ce atesta ca utilizatorii sunt mult mai dispusi sa foloseasca dispozitivele mobile pentru realizarea unei tranzactii in acest an.
Ce dificultati intampina romanii la achizitiile prin dispozitivele mobile?
Cele mai des intalnite probleme pe plan local pentru realizarea de cumparaturi direct de pe dispozitivele mobile este neada