Românii au mai puțin de o lună de zile pentru a beneficia de decizia de suspendare a plăţii taxei auto la revânzare pentru maşinile achiziţionate înainte de 2007, respiro valabil doar până la 31 decembrie 2012. Aşadar, fiind vorba doar de o amânare, din nevoia de bani pentru a finanţa diverse programe printre care şi cel de stimulare a înnoirii parcului auto, program ce în 2012 a dat rateuri, o sursă de finanţare ar putea fi reîntoarcerea taxei auto versiunea 5.0.
Înainte de a fi suspendată această taxă pe 30 ianuarie 2012, cuantumul ei era deja redus cu 25% încă din august 2011. Din cauza foamei de bani a statului şi a invaziei de second-hand-uri importate, în creştere cu 82% în perioada ianuarie-octombrie 2012, la un număr de 137.000 de unităţi, încă nu se ştie dacă va mai fi păstrată această reducere cu un sfert a valorii ei. În caz contrar, suprapus şi peste o valoare a cursului euro/leu valabil la 1 octombrie 2012 în creştere cu peste 5% comparativ cu referinţa din 1 octombrie 2011 la care se raporta plata vechii taxe, ar rezulta, teoretic o mărire a acesteia cu o treime.
Cel mai probabil, modul de calcul şi implementarea taxei auto 2013 va cădea în sarcina viitorului guvern de după alegerile parlamentare. Întrucât în aprilie 2011 Curtea Europeană de Justiţie declara taxa auto discriminatorie şi cerea schimbarea sau anularea ei, pe termen lung cel mai probabil că se va adopta o formă de taxă anuală de poluare care să respecte mai fidel principiul european conform căruia poluatorul trebuie să plătească.
Acest lucru ar presupune introducerea unei taxe anuale ce taxează poluarea tuturor automobilelor din parcul auto naţional. Fie că ar fi incorporată în impozitul anual pe mijloacele de transport, fie separat, această măsură echitabilă din punct de vedere juridic ar afecta totuşi 4,3 milioane de maşini. Astfel, în cazul adoptării acestei versiu