Extinderea acoperirii naţionale, îmbogăţirea portofoliului de produse cu noi modele de smartphone-uri şi tablete, precum şi campania promoţională de internet mobil pe litoral au contribuit decisiv la performanţa solidă a serviciilor de date mobile furnizate de Orange România. Fiind una dintre companiile desemnate câştigătoare în cadrul licitaţiei Telecom din acest an, Orange se pregăteşte pentru lansarea serviciului 4G. Despre investiţiile pe care le derulează operatorul telecom, dar şi despre licitaţia anului din telefonie ne-a vorbit Dorin Odiaţiu, Public Affairs, Partnerships And Wholesale Director la Orange România.
* Interviu cu Dorin Odiaţiu, Public Affairs, Partnerships And Wholesale Director în cadrul Orange România
Reporter: În primul rând, cum caracterizaţi piaţa de telecom?
Dorin Odiaţiu: Piaţa de telecom a continuat cu un nou an în care a existat presiune puternică pe nivelul veniturilor, fiecare operator în cercând mai întâi să-şi stabilizeze şi apoi să-şi consolideze poziţia. Piaţa este foarte competitivă, companiile din domeniu continuă să facă oferte tentante pe serviciile de voce. Este o piaţă în care serviciile de date continuă să crească din punct de vedere al importanţei, fiind dinamizate de evoluţia crescătoare a smart phone-urilor.
Anul acesta a fost un an de creştere puternică a serviciilor asociate smart phone-urilor şi credem că mai există loc suficient pentru ca trendul să continue şi anul viitor, întrucât am observat un apetit puternic al clienţilor din Româ nia pentru tot ce înseamnă tehnologii noi.
Reporter: Cum a evoluat Orange, în acest context?
Dorin Odiaţiu: În plus faţă de întărirea reţelei, Orange a înregistrat o creştere în venituri. Este o creştere mai mică decât în perioada de dinainte de criză, dar este o creştere generală, pe toate segmentele, înregistrată atât la numărul total al