Subsidiara din Ungaria a Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a strâns în mai puţin de un an câteva zeci de mii de clienţi pentru operatorul virtual de telefonie mobilă (MVNO) lansat în luna martie în parteneriat cu grupul Vodafone, scrie Budapest Business Journal.
Un MVNO este un operator care furnizează servicii de voce şi date mobile fără a-şi construi propria reţea de antene şi fibră optică, ci închiriind infrastructura de la operatori existenţi.
Tesco Mobile a ajuns la o bază de "câteva zeci de mii de clienţi" bazându-se pe cele câteva sute de mii de clienţi care intră în reţeaua de magazine a Tesco. Compania a înregistrat astfel şi costuri mai mici de marketing şi vânzări decât o companie care ar fi pornit de la zero în lansarea unui MVNO, au spus reprezentanţii Tesco.
"Tesco Mobile a fost lansat cu intenţia de a fi cea mai competitivă companie de pe piaţa de telefonie mobilă. Avem clienţi din mai multe segmente de populaţie în contextul în care şi ofertele noastre ţintesc diferite categorii de consumatori", a declarat László Kiszely, directorul de marketing al Tesco Mobile.
Pe lângă Tesco Mobile - singurul operator mobil virtual de pe piaţa din Ungaria, alte companii oferă servicii de voce şi / sau date sub propriul brand, dar fără a gestiona relaţiile cu clienţii, facturarea şi diferite activităţi tehnice. Printre companiile care oferă asemenea servicii se numără lanţul de magazine Lidl şi operatorii de cablu UPC şi Digi (RCS&RDS).
În acest caz, companii precum Lidl, UPC şi Digi se ocupă doar de marketing şi uneori de facturare în timp ce clienţii semnează contracte direct cu operatorul care oferă serviciile. Americanii de la UPC şi românii de la RCS&RDS oferă spre exemplu astfel clienţilor servicii de internet mobil în condiţiile în care ei nu deţin o reţea de comunicaţii mobile.
"Clienţii ne aleg pentru tari