Guvernul britanic caută aliaţi în SUA şi printre celelalte ţări euopene pentru a porni o ofensivă coordonată împotriva companiilor de internet cu scopul de a le forţa să plătească taxe pe măsura veniturilor realizate, scrie The Telegraph.
Unul dintre primii paşi în acest sens ai guvernului britanic va fi numirea unui expert în taxe care să coordoneze consultările referitoare la introducerea unui nou impozit. Măsura vine în contextul furiei şi criticilor societăţii civile şi ale politicienilor în privinţa taxelor mici plătite de unele dintre cele mai mari companii cu operaţiuni în Marea Britanie.
Mai multă presiune va veni din partea unei comisii parlamentare care va publica o analiză despre cum reglementează Marea Britanie veniturile obţinute în străinătate. Comisia a acuzat companiile Google, Amazon şi Starbucks că sunt "imorale" deoarece plătesc taxe prea mici în comparaţie cu veniturile pe care le fac.
Politicienii au arătat că Amazon a avut anul trecut vânzări de aproape trei miliarde de lire sterline, dar firma Amazon.co.uk a raportat vânzări de doar 207 milioane lire sterline. În ultimii trei ani, divizia britanică a încasat impozite de 2,3 milioane lire la vânzări de 7,1 miliarde lire. Google a plătit impozit de şase milioane de lire la venituri de 2,5 miliarde de lire în Marea Britanie.
Directorul executiv al diviziei Google UK Matt Brittin şi-a apărat afacerea spunând că parlamentarii învinovăţesc companiile pentru un sistem proiectat chiar de ei.
"Google joacă după regulile stabilite de politicieni. Singurii oameni care pot schimba ceva sunt politicienii care stabilesc taxele", a spus Brittin.
Starbucks pare să fi cedat la presiunile din Marea Britanie şi a început să negocieze cu autorităţile pentru a-şi schimba structura financiară astfel încât să plătească din nou taxe.
Lanţul american de cafenele a plătit impozi