În 2013, firma vrea să îşi majoreze afacerile cu 20%
Grecii de la Olympus Dairy, care au deschis anul trecut o fabrică de industrializare a laptelui în comuna braşoveană Hălchiu, speră la o creştere a afacerilor cu 20% în 2013, estimând o valoare a acestora de 55 de milioane de euro, după ce anul acesta se va ajunge la 45 de milioane de euro. 75% din producţia realizată la Hălchiu este distribuită astăzi pe pieţele externe, iar obiectivul pe termen scurt şi mediu este de a creşte volumele distribuite pe piaţa internă până la 40%. În prezent, compania exportă în aproximativ 10 ţări, printre care Italia, Germania, Austria, Bulgaria, alte doua mari pieţe spre care şi-a îndreptat atenţia fiind China şi Rusia. „Pentru Olympus, 2012 a fost un an foarte, foarte important. Practic, a fost începutul pentru noi. Abia după finalul acestui an vom analiza ce şi cum a mers şi vom putea trage concluziile”, spune Ilias Pliatsikas (foto), director general Olympus Dairy Industry. Pentru anul viitor, Olympus pregăteşte pentru 2013 câteva noutăţi în segmentul iaurturilor, dar managementul companiei nu a dorit să dea mai multe detalii. „În SUA şi în ţările din Europa de Vest se observă o orientare accentuată către consumul de iaurt grecesc. Acesta este un produs foarte iubit de consumatori, dar mai greu de realizat, poate tocmai de aceea suntem singurii prezenţi în această categorie. Pentru fabricarea unui kilogram de iaurt grecesc sunt necesari trei litri de lapte, în timp ce pentru un kilogram de iaurt normal se foloseşte 1 litru de lapte”, spune Pliatsikas. În 2013, firma vrea să îşi majoreze afacerile cu 20%
Grecii de la Olympus Dairy, care au deschis anul trecut o fabrică de industrializare a laptelui în comuna braşoveană Hălchiu, speră la o creştere a afacerilor cu 20% în 2013, estimând o valoare a acestora de 55 de milioane de euro, după ce anul acesta se va ajunge la