Conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a confirmat, ieri, că specialiştii Consiliului Concurenţei au demarat o investigaţie pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj, mai exact modul în care aceste servicii de siguranţă au fost concesionate. „Suntem într-o investigaţie demarată de Consiliul Concurenţei“, a precizat directorul general al C.N. A.P.M.C., Decebal Şerban, care susţine că asupra acestei acţiuni planează semne de întrebare. „Sunt patru sesizări care au fost făcute de agenţi. Niciuna dintre societăţile (n.r. – direct implicate în aceste domenii) nu a reclamat nimic. Documentele sunt publice. Le-am pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei“, a explicat şeful administraţiei portului, care a adăugat că această instituţie a avut la dispoziţie contractele de remorcaj şi pilotaj înainte de aplicarea lor şi nu a existat nicio nemulţumire.
Reamintim că, începând cu 1 august 2012, C.N. A.P.M.C. a modificat contractele-cadru pentru asigurarea serviciului de pilotaj şi remorcaj nave maritime în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia. Astfel, din cele cinci societăţi de pilotaj care activau înainte de schimbarea contractului, în prezent au mai rămas în activitate doar două, Canal Sea Services S.R.L. şi Black Sea Pilot S.R.L. (ulterior un al treilea S.R.L., Maritime Pilot, a încheiat contract de pilotaj). La capitolul remorcaj, din cele şase companii care activau la sfârşitul lunii iulie, în august nu a mai rămas niciuna, C.N. A.P.M.C. semnând contractul de remorcaj cu o nouă firmă, Logistic Remo Services S.R.L.
Consiliul Concurenţei investighează, în prezent, un posibil abuz de poziţie dominantă al C.N. A.P.M.C., prin impunerea criteriilor de acces pe pieţele serviciilor de pilotaj şi remorcaj, dar şi prin aplicarea în raporturile cu partenerii comerciali a unui tratament discriminatoriu în ceea ce priveşte condiţiile