Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în primele nouă luni 8.520 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, mai multe cu 65,6% faţă de septembrie 2011, potrivit datelor dintr-un buletin al instituţiei.
"Din acest numar total, 5.421 petiţii se încadrează în segmentul asigurărilor obligatorii RCA şi reprezintă 0,11% din volumul total al contractelor RCA încheiate în această perioadă. Din analiza petiţiilor înregistrate se constată că aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despăgubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despăgubirilor, a valorilor de răscumparare pentru asigurările de viaţă. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare între asiguraţi/pagubiţi şi reprezentanţii societăţilor de asigurare", se spune în documentul CSA, citat de Mediafax.
În perioada ianuarie-decembrie 2011, autoritatea de reglementare a primit 5.200 de reclamaţii.
Potrivit datelor autorităţii de reglementare, numărul reclamaţiilor pe segmentul RCA a crescut cu 41,25%, de la 3.838 la 5.421, acestea având o pondere de 63,63% în totalul petiţiilor, de la 73,89% în septembrie 2011.
"Pe clasa asigurărilor facultative CASCO s-au înregistrat 1.800 petiţii, reprezentând 21,13% în total, cu 115,57% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011", se precizează în buletinul autorităţii.
Petiţiile înregistrate pe clasa asigurărilor de viaţă au fost în număr de 208, reprezentând 2,44% din total, cu 18,18% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului 2011.
Pâna la 6 noiembrie, din cele 8.520 petiţii, un număr de 4.974 au fost finalizate în favoarea petenţilor, iar din acestea 3.510 s-au încheiat prin plata despăgubirilor solicitate.
Totodată, un număr de 3.486 petiţii au fost considerate ca neîntemeiate din cauza necunoaşterii de către asiguraţi a condiţiilor contractelor de asigurare facultat