Romanii consuma aproximativ 1,7 kg de ciocolata pe an, de peste 6 ori mai putin comparativ cu vest-europenii, care mananca anual 10-11 kg. Totusi, piata locala de ciocolata va raporta o crestere usoara in acest an.
“Piata de ciocolata va inregistra o crestere de 2% in 2012 fata de anul trecut, fiind estimata in jurul valorii de 950 milioane de lei”, a declaratat pentru DailyBusiness.ro Ioana Suciu, directorul de marketing al producatorului de ciocolata premium Heidi Chocolat.
In ceea ce priveste tendintele din piata, Suciu a aratat ca s-a inregistrat o scadere in consumul ciocolatei milk cu 2%, procentaj ce se regaseste acum in segmentul dark care a ajuns la 16%.
“Asta arata o preocupare a romanilor pt un stil de viata sanatos si incepe sa se alinieze trendurilor occidentale”, a adaugat ea.
Potrivit acesteia, cele mai mari vanzari de ciocolata se inregistreaza in preajma sarbatorilor de Craciun si de Pasti.
Heidi Chocolat estimeaza pentru acest ano cifra de afaceri mai mare cu aproximativ 15% fata de anul trecut, cand a fost de 65 milioane de lei. Cele mai bine vandute produse sunt din gamele Dark si Grand?Or si impreuna reprezinta mai mult de jumatate din cifra de afaceri Heidi.
“Exportam in 42 de tari, pe 6 continente, iar unele dintre cele mai importante piete sunt Germania, Polonia, Olanda, Ungaria, Rusia, SUA, Canada, Brazilia, China, etc. In prezent ponderea exportului reprezinta 50% din cifra de afaceri”, a spus Ioana Suciu. Referitor la profilul clientului Heidi, Suciu a mentionat ca cei mai multi consumatori au vaste cuprinse intre 25 si 55 ani, in mare parte femei, dar si barbatii. Acestia locuiesc in mediul urban, au studii superioare si venituri medii spre mari.
Pentru 2013, Heidi si-a propus o crestere a vanzarilor de 10% fata de acest an. Romanii consuma aproximativ 1,7 kg de