În urmă cu câteva săptămâni, la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CNAPMC), a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitaţia privind achiziţia lucrărilor de construcţie a „Bretelei rutiere de conectare cu DN 39". Proiectul face parte din obiectivul de investiţii „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa".
În acest moment, construcţia drumului ce va lega sensul giratoriu situat la ieşirea dinspre Lazu către Agigea de Portul Constanţa este finalizată pe o lungime de aproximativ doi kilometri. Noul drum este închis circulaţiei rutiere, el nefiind prevăzut cu parapet despărţitor sau iluminare. Tronsonul la care s-au efectuat lucrări este obturat brusc cu bucăţi masive de beton, între capătul său şi noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, aflat de asemenea în construcţie, fiind o distanţă de peste un kilometru.
Dincolo de obturare se află un alt sens giratoriu, care ar trebui să aibă cel puţin două ieşiri: una către Portul Constanţa şi alta către podul peste canal, care se află în construcţie şi care va fi finalizat, se pare, anul viitor.
Din spusele reprezentanţilor CNAPMC, drumul este finanţat cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 - 2013, şi va avea ca scop preluarea traficului greu şi facilitarea legăturii dintre porturile Constanţa Sud şi Agigea. Totodată, breteaua reprezintă şi o nouă arteră de trafic pentru turiştii care se îndreaptă către staţiunile din sudul litoralului.
Reamintim că la licitaţie şi-au ofertele şapte companii: Asocierea Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti - SC West Star SRL Iaşi, Asocierea Max Boegl România SRL - SC Apolodor Grup Construct, SC Teloxim Con Bucureşti, Asocierea SC Rotary Construcţii SRL Bucureşti - Aglomancha Empresa C