Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit in primele noua luni din acest an 8.520 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, in crestere cu peste 65% fata de perioada similara a anului 2011.
In perioada ianuarie-decembrie 2011, CSA a primit 5.194 de reclamatii.
"Din acest numar total, 5.421 petitii se incadreaza in segmentul asigurarilor obligatorii RCA si reprezinta 0,11% din volumul total al contractelor RCA incheiate in aceasta perioada. Din analiza petitiilor inregistrate se constata ca aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despagubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despagubirilor, a valorilor de rascumparare pentru asigurarile de viata. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare intre asigurati/pagubiti si reprezentantii societatilor de asigurare", potrivit CSA.
Numarul reclamatiilor pe segmentul RCA a crescut cu 41,25%, de la 3.838 la 5.421, acestea avand o pondere de 63,63% in totalul petitiilor.
Pe clasa asigurarilor facultative Casco s-au inregistrat 1.800 petitii, reprezentand 21,13% in total, cu 115,57% mai multe fata de aceeasi perioada a anului 2011, se precizeaza in buletinul publicat marti de Comisie.
Petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor de viata au fost in numar de 208, reprezentand 2,44% din total, cu 18,18% mai multe decat in aceeasi perioada a anului 2011.
Pana la 6 noiembrie, din cele 8.520 petitii, un numar de 4.974 au fost finalizate in favoarea petentilor, iar din acestea 3.510 s-au incheiat prin plata despagubirilor solicitate.
Totodata, un numar de 3.486 petitii au fost considerate ca neintemeiate din cauza necunoasterii de catre asigurati a conditiilor contractelor de asigurare facultative incheiate si pretentiilor de despagubire care exced cadrul legal, respectiv solicitarile formulate de c