Pentru administratorii de la asociaţiile de proprietari vin vremuri grele. Primăria Craiova intenţionează să-i evalueze în fiecare an. Pentru a-şi păstra atestatul, aceştia vor fi obligaţi să se prezinte anual la evaluare, în caz contrar riscă să-şi piardă atestatul. Administratorii vor fi trimişi şi la psiholog pentru a dovedi că sunt apţi pentru a desfăşura activitatea de administrator de imobile. „Începând cu anul 2013, intenţionăm să introducem un regulament pentru atestarea administratorilor de la asociaţiile de proprietari din Craiova. Vom fi mult mai exigenţi cu cei care vor să obţină atestatul, iar pentru cei care ocupă deja o astfel de funcţie vom introduce o reevaluare anuală. Aceştia sunt obligaţi să se prezinte la examen, în caz contrar, îşi pot pierde atestatul. Aceste reguli sunt prevăzute într-un regulament care se află în prezent pe site-ul Primăriei Craiova pentru dezbatere publică. El va fi supus atenţiei consilierilor locali şi, dacă va trece, vom avea o hotărâre de consiliu“, a precizat Gheorghe Nedelescu, city managerul oraşului Craiova.
Testaţi anual
Prin urmare, este foarte mare probabilitatea ca administratorii de asociaţii să fie evaluaţi anual începând din 2013. Numai în acest fel, aceştia îşi pot păstra certificatul de atestare a pregătirii profesionale, aşa se arată în proiectul de hotărâre. „Testarea se va organiza, de regulă, în primul trimestru al fiecărui an, pentru toţi administratorii în funcţie la acea dată, cu excepţia celor care au obţinut atestatul în anul anterior. Se poate organiza evaluare şi la cererea administratorului al cărui atestat a fost suspendat“, art. 33, regulament atestare administratori.
În caz contrar, „certificatul de atestare poate fi retras sau suspendat de autoritatea emitentă“, art. 36. Unui administrator i se poate retrage atestatul după două suspendări, dar şi alte abateri m