Ministerul japonez al Transporturilor a cerut, ieri, inspectarea tunelurilor rutiere construite pe acelaşi proiect ca cel care s-a prăbuşit duminică, incident în urma căruia au murit nouă oameni. Sursa: Reuters
Guvernul nipon a promis o examinare minuţioasă şi a indicat că vor fi, probabil, necesare investiţii semnificative în ceea ce priveşte infrastructurile rutiere care, după modelul tunelului prăbuşit, datează, în parte, din perioada de puternică creştere economică din anii 1950-1970.
De asemenea, potrivit BBC,polițiștii japonezi au făcut un raid în birourile operatorului tunelului Sasago. Televiziunile locale au difuzat imagini cu oamenii legii intrând în birourile centrale ale companiei Central Nippon Expressway (Nexco) din orașul Nagoya.
„Credem că vârsta tunelului este una dintre primele cauze posibile”, a declarat un responsabil al întreprinderii Nexco, care administrează obiectivul unde s-a produs accidentul, la aproximativ 80 km vest de Tokyo.
Echipa de ingineri au început, luni, să examineze mai multe tuneluri construite pe acelaşi model, în împrejurimi. În Japonia ar exista aproximativ 20 de tuneluri de acest tip.
Imaginile din interiorul tunelului au arătat bucăţi de beton zdrobite, indicând o posibilă slăbire la nivelul structurii centrale.
Potrivit Nexco, inspecţiile, care au loc de cinci ori pe an, constau într-un examen vizual pentru a detecta eventuale fisuri sau alte anomalii, fiind efectuate de asemenea verificări acustice. „Da, au fost aici să facă inspecții în birourile noastre. Cooperăm pe deplin cu ei”, a spus purtătorul de cuvânt al companiei Central Nippon Expressway (Nexco) din Nagoya, Osamu Funahashi, citat de AP.
Tunelul din Sasago, unde s-a produs catastrofa, este unul dintre cele mai lungi din Japonia (4,7 km), bucățile de ciment din tavan prăbușindu-se pe o distanță de 80 de me