"Renault" SA, a doua companie auto din Franţa, afectată de declinul vânzărilor, speră să se redreseze parţial prin revigorarea modelului sport Alpine.
Planul se bazează pe un parteneriat cu "Caterham Group" din Marea Britanie, societate care vrea să se extindă pe pieţele din Asia prin noile modele construite cu "Renault".
Directorul operaţional al "Renault", Carlos Tavares, a declarat că modelul Alpine va costa între 40.000 şi 50.000 de euro.
În ianuarie 2013 va lua naştere "Societe des Automobiles Alpine Caterham", companie mixtă condusă de directorul general Bernard Ollivier. Societatea, deţinută în cote egale de "Renault" şi "Caterham", va produce maşini la fabrica Alpine Renault din Dieppe, în regiunea Normandia. Cele două companii vor să lanseze un model sport la fiecare trei-patru ani.
Marca Alpine a fost creată în anii 1950, iar renumele său a fost câştigat datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor "60 într-un parteneriat cu "Renault", automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez.
"Renault" a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport "Alpine" la începutul anilor 1970. Producţia acestor modele a fost suspendată în 1995, din cauza profitabilităţii reduse. Vârful vânzărilor de autoturisme purtând această marcă a fost atins în anii 1980: circa 2.000 de unităţi.
ALINA VASIESCU
Compania "Renault" este prezentă în mod indirect pe piaţa automobilelor de lux prin intermediul partenerului său japonez "Nissan Motor" Co., care deţine brandul Infiniti. "Renault" mai împarte tehnologie cu "Daimler" AG - compania-mamă a Mercedes-Benz, în cadrul unui parteneriat.
"Renault" SA, a doua companie auto din Franţa, afectată de declinul vânzărilor, speră să se redreseze parţial prin revigorarea modelului sport Alpine.