Alternanţa la putere în plan central, urmată de alternanţa la funcţiile de director în plan local * Directori pe valul politic în administraţia portuară şi fluvială * Glasul roţilor de tren e o şoaptă de partid * Registrul Auto, la revizia deconcentratelor * În lipsă de şosele, cei de la Drumuri Naţionale au timp să se sape între ei
Nici nu s-a dat startul alegerilor parlamentare şi, oficial, al algoritmilor de partid în împărţirea caşcavalului instituţiilor publice, că în unele locuri deja „le jeux son faits”. Cică nu ar fi bine să spui „hop” înainte de alegeri, dar pe la regiile şi societăţile subordonate Ministerului Transporturilor exact asta s-a întâmplat. Nu de alta, dar ca în toate posturile bugetare bine plătite, concurenţa e mare, iar partidele au multe cadre de nădejde.
Concurs la Primăria fluvială
De departe, pe linia Transporturilor, cele mai râvnite posturi sunt cele de la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi şi Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. Poate acesta a fost şi motivul pentru care nici nu au apucat bine să cadă Guvernele Boc şi Ungureanu că s-a şi apucat lumea să tragă sforile pentru a pune mâna pe instituţii.
Prima schimbare s-a făcut la AFDJ Galaţi, la sfârşitul lui mai, la nici o lună după instalarea Guvenului Ponta, când Florin Uzumtoma, susţinut de PDL, a fost înlocuit printr-un ordin de ministru cu Mircea Răzvan Cristea, nimeni altul decât cel care a fost opt ani viceprimar al Galaţiului. Desigur, toată lumea s-a întrebat ce are Dunărea cu Primăria, dar când însuşi ministrul Administraţiei de la acea vreme, Victor Paul Dobre, i-a ţinut partea şi a reamintit lumii că viceprimarul are patalama de inginer navalist şi că nu a fost numai în administraţia locală, ci „a mai lucrat în domeniu”, la Şantierul Naval şi NAVROM, cine poate să spună că funcţia a fost atribuită strict pe lin