De când au devenit populare telefoanele mobile, SMS-ul a fost nelipsit. Utilizatorii îl preferă fie pentru că nu presupune discuţia directă cu cineva, fie pentru că este rapid, dar operatorii îl preferă pentru banii pe care îi aduce. De câţiva ani însă, SMS-ul are rivali redutabili: WhatsApp, Viber, iMessage sau Facebook Messenger.
„Adevărul“ a prezentat evoluţia SMS-ului de la un simplu mesaj cu textul „Crăciun Fericit“ până la explozia cunoscută în ultima decadă, când numărul de mesaje trimise a trecut de câteva trilioane. A urmat declinul SMS-ului şi, astăzi, continuă serialul „Evoluţia mesageriei instant“ dedicat serviciului şi „urmaşilor“ săi fie că e vorba de aplicaţiile mobile, fie că sunt reţelele sociale.
WhatsApp şi Viber sunt două aplicaţii care se luptă pentru popularitate pe platformele mobile. Asta fără să fie luat în calcul Facebook Messenger, pentru că acest serviciu are deja o bază potenţială de clienţi de un miliard de utilizator, câţi are reţeaua socială Facebook. Urmează eBuddy XMS, iMessage pentru iOS şi Blackberry Messenger (BBM). Aceste servicii din urmă sunt resctricţionate de faptul că rulează doar pe terminalele proprii companiilor dezvoltatoare.
WhatsApp a crescut de la nimic la un succes în trei ani
Aplicaţia WhatsApp a fost lansată, prima dată în 2009, şi este disponibilă pentru smartphone-urile Nokia cu Symbian, pentru iPhone, Android, Windows Phone şi Blackberry. Utilizatorii pot trimite mesaje text, imagini, materiale audio sau chiar videoclipuri, iar autentificarea se face prin numărul de telefon. Acesta este folosit pe post de identificator, iar mesajele consumă doar din pachetul de date obţinut la abonament sau prin intermediul ofertelor de pe cartela preplătită.
Până acum, Sequoia Capital, compania care a dezvoltat aplicaţia, nu şi-a publicat datele privind veniturile sau numărul de utilizatori. În aug