Preluarea magazinelor Real de catre Auchan va intensifica razboiul preturilor din Romania, afirma analistii citati de DailyBusiness.ro. Vom vedea promotii si oferte pe banda rulanta cu care cei mai mari jucatori, Auchan si Kaufland, vor incerca sa isi atraga clientii, intr-o piata in care puterea de cumparare a scazut dramatic. In aceasta lupta, in rolul victimei “de serviciu” s-ar putea afla lantul francez Carrefour. Ajunsi pe locul 3 in topul marilor retaileri, nu este exclus ca francezii sa abandoneze si sa faca loc britanicilor de la Tesco.
Anul 2013 va aduce cea mai feroce batalie din retailul romanesc, spun expertii din retail. Dupa ce au cumparat 20 din cele 24 magazine Real din Romania si au urcat de pe locul 4 pe 2 in topul lanturilor de hipermarketuri din Romania, francezii de la Auchan vor avea un cuvant greu de spus in in piata, afirma expertii.
Ajunsi, dupa preluarea Real, la afaceri cumulate de peste 1 miliard de euro in Romania, francezii de la Auchan se vor lupta aproape de pe pozitii egale cu nemtii de la Kaufland, liderii pietei, care au inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
“Odata cu aceasta tranzactie, se polarizeaza razboiul preturilor. Vom avea, pe de o parte, Kaufland, cu cele 78 de magazine din Romania, iar pe de alta Auchan, cu 31. Cei doi vor dicta, practic, evolutia preturilor din magazine, iar cine nu ii va face fata, va trebui sa inchida sau sa caute alte formate, cel mai probabil de proximitate”, estimeaza analistul de retail George Danielescu.
Fapt confirmat si de oficialii din piata. "Posibilitatea Auchan de a negocia cu producatorii se va intari. In plus, politica Auchan este aceea de a fi cel mai ieftin, iar asta va pune presiune si pe concurenta. Iar asta va fi in favoarea clientilor", a declarat pentru adevarul.roDan Sucu, presedintele Asociatiei Mari