Vrem mai mulţi turişti la Cluj, dar nu ştim cum să îi atragem. Primăria a cheltuit aproximativ 200.000 de lei pentru a cumpăra 5 infochioscuri destinate turiştilor care ne vizitează oraşul. O parte au fost înlocuite după numai un an de funcţionare, dar, şi aşa, au putut fi utilizate doar sporadic. Acum, dupa 4 ani, infochioşcurile au fost lăsate în paragină.
Cele cinci infochioscuri au fost amplasate în centrul Clujului, în Parcul Central şi la Gară. La momentul inaugurării, primarul Sorin Apostu se mândrea cu faptul că o astfel de infrastructură există doar în oraşele occidentale. După ce garanţia de trei ani acordată de firma furnizoare a expirat anul trecut, infochioşcurile au fost practic abandonate de primărie.
În momentul în care Primăria le-a instalat, şi-a propus ca aceste infochioşcuri să fie o interfaţă modernă pentru turiştii care vizitează Clujul. Acum ele sunt în pargaină, vandalizate, în ciuda supravegherii video.
Dintr-o mândrie a strategiei turistice locale, infochioscurile au ajuns un motiv de ruşine pentru administraţia locală. Vezi ce spun câţiva dintre trecători, în materialul video
Acum, reprezentanţii Primăriei recunosc că aceste aparate nu au fost cea mai bună soluţie şi dau vina pe lipsa de spirit civic a clujenilor. "Aceste infokioscuri au incorporate un computer, computere care sunt servisate si verificate periodic de catre reprezentantii serviciului IT din primarie", spune purtătorul de cuvânt al Primăriei, Oana Buzatu. "Din nefericire fiind atat de expuse pe domeniul public, acestea au fost vandalizate si nu am tinut intotdeauna ritmul cu reparatiile raportat la cat de des aceste aparate au fost distruse".
Firma care a furnizat infochioscurile este Uti Systems. Potrivit angajamentului din contract, aparatele trebuie să permită accesul la internet şi la o bază de date cu informaţii legate de serviciile public