Românii sunt interesaţi de acest tip de cumpărături, însă comercianţii încă nu au reuşit să se adapteze la noile tehnologii
Cele mai des întâlnite probleme sunt neadaptarea platformelor comercianţilor la navigarea de pe terminalele specifice, precum şi lipsa unor modalităţi de plată compatibile
Chiar dacă la nivel mondial dispozitivele mobile sunt din ce în ce mai folosite pentru cumpărături, în România, această piaţă este încă la început, în principal din cauza neadaptării platformelor comercianţilor. "Cele mai des întâlnite probleme pe plan local pentru realizarea de cumpărături direct de pe dispozitivele mobile sunt neadaptarea platformelor comercianţilor la navigarea de pe terminalele specifice, precum şi lipsa unor modalităţi de plată compatibile", se arată într-un sondaj realizat de Sybase 365.
"Utilizarea dispozitivelor mobile pentru realizarea de cumpărături sau pentru informarea cu privire la diferite produse în rândul consumatorilor români este pentru moment la un stadiu incipient, comparativ cu gradul de utilizare la nivel european, România fiind pe ultimele locuri la acest obicei de consum", a afirmat Vlad Stănescu, SAP Mobility Solutions.
Acesta a explicat că deşi românii sunt interesaţi de acest tip de cumpărături, comercianţii încă nu au reuşit să se adapteze la noile tehnologii.
Consumatorii manifestă un interes ridicat
"Chiar dacă există consumatori care manifestă un interes ridicat pentru acest gen de cumpărături, aceştia se confruntă cu deficienţe din partea comercianţilor, care fie nu au platformele online adaptate traficului de pe dispozitivele mobile, fie nu pun la dispoziţie modalităţi de plată specifice", a continuat reprezentantul companiei.
Potrivit celor mai recente statistici referitoare la utilizarea dispozitivelor mobile pe plan local, aproximativ 17% dintre posesorii de telefo