Vânzările ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2012 marcând un trend descendent raportat încă de la începutul anului, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2011.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2012, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 30.436 de exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2011, când înregistra o medie de vânzări de 39.305 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 30.544 de copii, în scădere faţă august 2011, când afişa o medie de vânzări de 39.011 copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 29.836 de copii, în scădere faţă de septembrie 2011, când afişa o medie de vânzări de 38.729 de copii.
Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna iulie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 21.535 de exemplare (23.024 în iulie 2011), pentru ca în luna următoare media de vânzări să fie de 18.321 de exemplare (21.439 în august 2011). În ultima lună a celui de-al treilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 19.058 de exemplare (19.500 în septembrie 2011).
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Digital Media. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 21.121 de exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2011, când înregistra o medie de vânzări de 36.583 de copii. În luna august, med