Cu doar câteva zile până la finalul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare 2012, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a făcut bilanțul comportamentului partidelor şi candidaților şi a principalelor mesaje electorale și a constatat că aceștia au ignorat cu bună știință să explice românilor care sunt soluțiile propuse pentru problemele reale politice, economice și sociale cu care se confruntă România astăzi.
IPP a făcut o listă în zece puncte în care a prezentat temele serioase pe care politicienii ar fi trebuit să le dezbată în campania electorală, dar de care s-au ferit, preferând să mintă, să promită şi să îşi atace contracandidaţii.
Iată adevăratele probleme pe care politicienii care se visează parlamentari ar fi trebuit să le discute în campanie electorală:
1. Statul dispune de resursele publice de care ar avea nevoie pentru salarii, pensii şi investiţii, dar guvernanţilor nu le pasă cum se cheltuiesc banii provenind din taxele și impozitele cetăţenilor. Hemoragia banilor publici se vede cel mai clar în achiziţii publice: peste 2,2 miliarde de euro se pierd anual prin preţurile supraestimate din contractele de achiziţie publică (o Autoritate Contractantă poate plăti şi de 7 ori mai mult decât alta pe aceleaşi produse/servicii). 33% din aproximativ 10 miliarde cheltuite anual în licitaţii publice în România sunt câştigate în ultimii ani de aceleaşi 50 de firme, dovadă clară că piaţa achiziţiilor publice nu este competitivă.
2. 90% din cele peste 3.300 de localităţi in România nu îşi pot acoperi nici măcar cheltuielile curente din veniturile pe care le au. Multe sunt înfiinţate la presiunea parlamentarilor inconştienţi de faptul că fărâmiţarea României în atâtea localităţi duce la imposibilitatea dezvoltării noastre ca ţară. Pentru comparație, Anglia are 346 de localități la o populație de 53 de milioane de locuitori.
3. Mai