În perioada iulie – septembrie 2012, în hypermarket-uri şi în magazinele tip cash&carry, piața de instrumente de scris a înregistrat o creştere de 2% în volum faţă de aceleaşi luni ale anului trecut. În ceea ce priveşte valoarea în lei a vânzărilor în aceste două canale, piaţa creşte cu 3%, totalizând suma de aproximativ 12 milioane lei.
Potrivit datelor de cercetare GfK Retail and Technology România, lunile de Back to School (BTS) reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, cererea pentru rechizite crescând aproape exponenţial.
“Nu este neglijabilă nici creşterea valorică a vânzărilor, indicând o piaţă mai profitabilă decât cea din 2011, o veste bună pentru producătorii instrumentelor de scris care văd acum roadele investiţiilor în activităţile de marketing şi promovare”, afirmă Ileana Tîlvan, Client Service GfK Retail and Technology România.
Structura în volum a pieţei a rămas similară anului trecut: instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere si finelinere) ocupă 50% din total piaţă, ele fiind urmate de categoria instrumentelor de colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate), cu o pondere de 44% din totalul pieţei instrumentelor de scris în perioada BTS în 2012.
Analizând creşterile în volum şi valoare din perioada analizată comparative cu anul anterior, categoriile de succes sunt instrumentele de colorat, cu o creştere de 4% în volum şi 14% în valoare, urmate de instrumentele de scris, care au înregistrat creşteri de 1% în volum şi 2% în valoare.
Cea mai mare creştere de preţ pe bucată în perioada premergătoare începerii şcolii în 2012 a fost vizibilă în cazul produselor de corectat textele scrise, şi anume 11% faţă de 2011, ceea ce justifică şi scăderea semnificativă în volum a acestei categorii – 15%.