Ce bugete vor aloca romanii, in medie, pentru Craciun si Revelion anul acesta si cum au evoluat aceste cifre comparativ cu anul trecut, dar si cati romani intentioneaza sa ofere cadouri si pentru ce daruri opteaza cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, intr-un articol DailyBusiness.ro.
Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion este in acest an de 1.255,47 lei, comparativ cu 1.046,75 in anul 2011, 1052,48 lei in anul 2010 si 1523,29 lei in 2009, se arata intr-un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.
45,6% dintre respondenti au afirmat ca bugetul este similar celui din 2011, in timp ce 16,0% declara ca vor cheltui mai mult decat anul trecut.
Studiul arata ca 44,2% dintre respondenti au un buget mai mic de 1.000 de lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce 26,9% dintre intervievati vor cheltui intre 1.000 si 1.500 lei. De asemenea, 18,5% vor avea un buget intre 1.501 si 3.000 lei, iar 7,9% vor cheltui peste 3.000 lei.
Procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri cu ocazia Sarbatorilor de Iarna (Craciun, Revelion) este in usoara crestere comparativ cu anul trecut, respectiv 84,6% fata de 82,4% in 201. Suma medie alocata pentru cadouri este de 391,11 lei (comparativ cu 348,87 in 2011, 413,10 lei in anul 2010 si 526,82 lei in 2009). Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (47,9%), cosmetice/parfumuri (33,4%), jucarii (33,2%), ciocolata/ cafea (28,8%) etc.
“Observam o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte), dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea, cosmetice, jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electronice, electrocasnice)”, se spune in studiu.
Pentru cumpararea produselor alimentare, orasenii intentioneaza