Orăşenii intenţionează să cheltuiască, în 2012, în medie, puţin peste 1.200 lei cu ocazia sărbătorilor de iarnă, conform unui studiu Mednet Marketing Research Center.
Studiul de piaţă arată că românii din mediul urban resimt încă efectele crizei financiare, acesta afectând modul în care aleg să-şi dimensioneze bugetul alocat Sărbătorilor de Iarnă.
De Moş Nicolae, 77,1% dintre persoanele intervievate vor oferi cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită în acest scop fiind de 208,56 lei. Cei mai mulţi vor oferi celor dragi, cu acestă ocazie, dulciuri (52,4%), jucării (30,5%) precum şi articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte (28,5%).
În 2012, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion este de 1.255,47 lei (comparativ cu 1.046,75 în anul 2011, 1.052,48 lei în anul 2010 şi 1.523,29 lei in 2009), 45,6% dintre respondenţi afirmând că acesta este similar celui din 2011, în timp ce 16,0% declară că vor cheltui mai mult decât în 2011.
Pentru cumpărarea produselor alimentare, locuitorii din mediul urban intenţionează să aloce cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă, un buget mediu de 501,04 lei (comparativ cu 422,27 în 2011, 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009). Creşterea sumei cheltuite poate fi explicată de creşterea accentuată a nivelului preţurilor alimentelor.
Comparând cu 2011, produsele nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice) au o pondere relativ similară în bugetul de cheltuieli, de circa 414,08 lei, comparativ cu 397,72 în 2011 sau 302,07 în anul 2010.
În ceea ce priveşte călătoriile şi excursiile organizate în perioada Sărbătorilor de Iarnă, în jur de 12% dintre persoanele intervievate au alocat circa 1.384,17 lei.
Pentru ieşirile în oraş, la restaurant, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, 372,48 lei, comparati