Ediția din decembrie a suplimentului Global Monthly al celei mai cunoscute reviste de business auto, Automotive News Europe (ANE), are ca temă principală marca Dacia, evoluția și rolul ei în cadrul grupului Renault. Conform jurnaliștilor, directorul operațional al Renault a declarat că Dacia aduce sume importante în bugetul companiei.
Considerată la început un pariu riscant, preluarea Automobile Dacia de către francezii de la Renault se dovedește a fi o mină de aur. Succesul este asigurat prin modul în care europenii - și nu numai ei – percep brandul românesc: vehicule ieftine și cu dotări de bază care sunt o alternativă la mașinile de ocazie. De asemenea, în multe colțuri ale lumii, aceleași mașini sunt comercializate sub marca Renault și au un preț cu circa 20% mai mare.
Evoluția vânzărilor liniei de produse Dacia este cel puțin interesantă. Astfel, în timp ce multe alte branduri internaționale cu nume importante raportează scăderi ale vânzărilor sau stagnări, modelele „smart buy” comercializate sub mărcile Dacia și Renault sunt tot mai căutate. Dacă în 2011 erau vândute 813.000 astfel de mașini, în acest an oficialii Renault se așteaptă să găsească între 950.000 și 1 milion de clienți. Deși sunt aproape identice, numai o treime dintre mașini poartă sigla Dacia.
Conform ANE, analiștii Morgan Stanley sunt de părere că marja operațională a mărcii românești este cuprinsă între 9% și 10%, adică la un nivel similar cu al brandurilor premium precum Mercedes-Benz, Audi sau BMW. Pentru un concept „low-cost” un astfel de rezultat este cel puțin impresionant, iar acest „detaliu” este subliniat de numărul doi din cadrul grupului Renault care a declarat că „Dacia este o adevărată vacă de muls pentru companie”. Cuvintele lui Carlos Tavares sunt justificate dacă avem în vedere că, în timp ce marja Dacia este cea menționată, marca franceză are în dreptul aceluiași