Proiectul a fost trimis de autoritatea locală şi înapoiat în timpul guvernării democrat-liberalilor, iar starea podului a ajuns un real pericol
Lucrările costă peste 12 milioane de lei, iar durata de execuţie este de 24 de luni
După ani întregi de scandaluri şi tergiversări, podul din zona IPMC a intrat, de ieri, în sfârşit, în reparaţii. Începute în anul 2005, lucrările au fost stopate în perioada guvernărilor democrat-liberale, iar legătura cu Portul Constanţa s-a făcut, în toţi aceştia ani, în cele mai grele condiţii. Ieri, primarul municipiului Constanţa, cel care s-a luptat aproape zece ani cu autorităţile centrale pentru acest proiect, a anunţat că a fost reorganizată licitaţia, există fondurile necesare şi încep lucrările de reabilitare şi modernizare a podului din zona Filimon Sârbu. Conform datelor tehnice ale proiectului „Creşterea accesibilităţii Portului Constanţa prin reabilitarea pasajului Filimon Sârbu“, contractul de lucrări are nr. 70/41829/21.11.2012. Beneficiarul este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale S.A., prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, iar durata lucrărilor este de 24 de luni. De asemenea, în ceea ce priveşte valoarea totală a contractului, acesta se ridică la suma totală de 12.216.480 de lei, cu T.V.A.
Porţiunile degradate vor fi acoperite cu betoane speciale rezistente la mediul marin şi se va reface hidroizolaţia de pe pod şi trotuar. Se va monta un parapet pietonal nou, se vor executa noi guri de scurgere şi se montează borduri înalte la marginea carosabilului. „Am mare încredere în acest proiect, un proiect la fel de important pentru România, la fel cum este şi pentru Constanţa“, a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Valentin Preda, fost consilier local municipal şi reprezentant al Constanţei în M.T.
Lucrare de importanţă strategică
Un