Mezzosoprana Ruxandra Donose, care deţine rolul titular în spectacolul "Carmen" montat într-o manieră inovatoare la English National Opera din Londra de regizorul Calixto Bieito, a declarat într-un interviu acordat MEDIAFAX că opera nu are nevoie de revitalizare, pentru că ea revitalizează publicul.
Lăudată de presa britanică pentru interpretarea sa în "Carmen" - lucrare adusă pe scena londoneză de cel care a fost supranumit "Quentin Tarantino al operei" -, Ruxandra Donose mai spune, în interviul acordat MEDIAFAX, că zona contemporană este cea esenţială în revitalizarea operei, în măsura în care face ca publicul să fie mai capabil să se identifice cu situaţiile din spectacol.
De asemenea, mezzosoprana vorbeşte în interviu despre cum a creat rolul Carmen, "un caracter veridic, uman, complex", despre colaborarea cu Bieito, dar şi despre provocările pe care le-a adus, pentru artişti, această montare inedită.
Prezentăm integral interviul acordat MEDIAFAX de mezzosoprana Ruxandra Donose:
Reporter: Calixto Bieito este cunoscut ca fiind unul dintre cei mai controversaţi şi curajoşi regizori de pe scena operei mondiale. Care a fost prima dumneavoastra întâlnire cu el?
Ruxandra Donose: La repetiţiile cu "Carmen". Nu lucrasem împreună înainte.
Reporter: Cum aţi colaborat cu regizorul pentru această montare inedită, chiar controversată? El cum v-a decris personajul pe care îl dorea de la dumneavoastră?
Ruxandra Donose: A fost o colaborare uşoară, directă, bazată pe certitudinea că şi el şi eu dorim acelaşi lucru: să creăm un caracter veridic, uman, complex. El mi-a spus că nu vrea ca eu să o interpretez pe Carmen, ci pe... o fiinţă umană.
Reporter: A trebuit să faceţi vreo documentare sau pregătire specială pentru acest spectacol?
Ruxandra Donose: Nu, nu mi-a cerut nimeni nimic. Dar cred că mi-a fost cu siguranţă util f