Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în primele nouă luni din acest an 8.520 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi de serviciile asigurătorilor şi brokerilor, cu 66% peste nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor instituţiei.
Din acest numar total, peste 5.400 petiţii se încadrează au fost înregistrate pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), adică 0,1% din volumul total al contractelor încheiate în această perioadă. Numărul petiţiilor pe RCA a crescut cu 41%.
Totodată, pe clasa asigurărilor facultative Casco s-au înregistrat 1.800 petiţii, reprezentând 21% din total. Numărul acestora este dublu faţă de perioada ianuarie-septembrie 2011.
Din cele 8.520 petiţii, un număr de 4.970 au fost finalizate în favoarea petenţilor, iar din acestea 3.510 s-au încheiat prin plata despăgubirilor solicitate.
Totodată, un număr de 3.490 petiţii adresate CSA au fost considerate ca fiind neîntemeiate din cauza necunoaşterii de către asiguraţi a condiţiilor contractelor şi a pretenţiilor de despăgubire care exced cadrul legal.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în primele nouă luni din acest an 8.520 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi de serviciile asigurătorilor şi brokerilor, cu 66% peste nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, potrivit datelor instituţiei.
Din acest numar total, peste 5.400 petiţii se încadrează au fost înregistrate pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), adică 0,1% din volumul total al contractelor încheiate în această perioadă. Numărul petiţiilor pe RCA a crescut cu 41%.
Totodată, pe clasa asigurărilor facultative Casco s-au înregistrat 1.800 petiţii, reprezentând 21% din total. Numărul acestora este dublu faţă de perioada ianuarie-septembrie 2011.
Din cele 8.520 petiţii, un număr de 4.970 au fo