Sursa: România liberă
Posturile de televiziune, agențiile de publicitate și clienții reuniții în IAA au venit cu un punct de vedere legat de ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului. Poziția vine după ce membrii IAA s-au întâlnit, luni, pentru a discuta ordonanța.
Una din concluziile IAA – International Advertising Association este că ordonanța “va atrage efecte dezastruoase asupra acestei industrii”: piața TV va scădea cu 20% (de la 190 de milioane de euro în 2012, la 152 de milioane anul viitor). Pierderile agențiilor ar fi de 40 de milioane de euro.
Poziția IAA spune că televiziunile, “cu o singură excepție” au agreat că impactul negativ al ordonanței este mai mare decât beneficiile. Documentul nu nominalizează postul TV dar, din informațiile Paginademedia.ro, este vorba de grupul Intact, reprezentat la discuțiile de la IAA de Sorin Alexandrescu.
IAA îi reproșează Guvernului că “nu a respectat nici principiile legale privind elaborarea actelor normative și nici principiile bunei guvernări, care presupun că deciziile cu impact major asupra unei industrii să fie discutate cu reprezentanții respectivei industrii.”
Tot spre Guvern se îndreaptă o altă observație:
“OUG este neconstituțională întrucât autoritatea nu a putut justifica situația extraordinară a cărei reglementare nu mai suportă amânare.”
Efectele Ordonanței care, printre altele, interzice rebate-ul, în viziunea IAA:
Asupra clienților de publicitate:
Asupra agențiilor:
Asupra televiziunilor:
Asupra statului: Sursa: România liberă
Posturile de televiziune, agențiile de publicitate și clienții reuniții în IAA au venit cu un punct de vedere legat de ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului. Poziția vine după ce membrii IAA s-au întâlnit, luni, pentru a discuta ordonanța.
Una din concluziile IAA – International Adver